Stor arbejdsmængde og tidspres - online

Få styr på travlheden

Firmakursus

At have travlt og få noget fra hånden føles ofte tilfredsstillende, men at have for store arbejdsmængder og tidspres kan føre til ineffektivitet, manglende kvalitet i opgaveløsningen, socialt underskud og på sigt kan både den enkelte og teamet udvikle stressreaktioner. Med udgangspunkt i AT-vejledningen sætter vi fokus på store arbejdsmængder og tidspres, herunder arbejdsgiverens pligter, metoder og processer til at forebygge stress.

Målgruppe

Kurset henvender sig til virksomheder, arbejdsmiljøorganisationen, ledere, HR-medarbejdere og andre, der har interesse i forebyggelse af arbejdsrelateret stress affødt af stor travlhed.

Udbytte

Du får indblik i, hvordan I kan vurdere store arbejdsmængder og tidspres, og hvordan I aktivt kan arbejde med risici og påvirkninger som indflydelse, forudsigelighed, støtte, særlige hensyn og planlægning.

Indhold

Vi sætter fokus på, hvordan arbejdsmiljøorganisationen, ledere og HR-partnere kan understøtte arbejdspladsen med processer, der medvirker til et balanceret forhold i arbejdsmængde og tid til arbejdet.

Du får input til, hvordan I kan arbejde systematisk med processer i vurdering af store arbejdsmængder og tidspres og dermed forebygge arbejdsrelateret stress.

Undervisningen er tilrettelagt, så du får mulighed for at udveksle idéer og erfaringer med de øvrige deltagere.