Stor arbejdsmængde og tidspres - online

Få styr på travlheden

At have travlt og få noget fra hånden føles ofte tilfredsstillende, men at have for store arbejdsmængder og tidspres kan føre til ineffektivitet, manglende kvalitet i opgaveløsningen, socialt underskud og på sigt kan både den enkelte og teamet udvikle stressreaktioner. Med udgangspunkt i AT-vejledningen sætter vi fokus på store arbejdsmængder og tidspres, herunder arbejdsgiverens pligter, metoder og processer til at forebygge stress.

Målgruppe

Kurset henvender sig til virksomheder, arbejdsmiljøorganisationen, ledere, HR-medarbejdere og andre, der har interesse i forebyggelse af arbejdsrelateret stress affødt af stor travlhed.

Udbytte

Du får indblik i, hvordan I kan vurdere store arbejdsmængder og tidspres, og hvordan I aktivt kan arbejde med risici og påvirkninger som indflydelse, forudsigelighed, støtte, særlige hensyn og planlægning.

Indhold

Vi sætter fokus på, hvordan arbejdsmiljøorganisationen, ledere og HR-partnere kan understøtte arbejdspladsen med processer, der medvirker til et balanceret forhold i arbejdsmængde og tid til arbejdet.

Du får input til, hvordan I kan arbejde systematisk med processer i vurdering af store arbejdsmængder og tidspres og dermed forebygge arbejdsrelateret stress.

Undervisningen er tilrettelagt, så du får mulighed for at udveksle idéer og erfaringer med de øvrige deltagere.